För att minska annonsbedrägeri, förbättra den digitala reklamupplevelsen och varumärkessäkerheten/Brand Safety. Gold Standard involverar alla delar av digitala ekosystem med Gold Standard och Gold Standard Pro.

Policy för varumärkessäkerhet 

På VVS-Forum tar vi säkerheten för våra annonsörers varumärken på allvar. Vi inser att vi har ett ansvar att främja riktlinjer som säkerställer att annonsörer kan ha förtroendet när de placerar sitt varumärke i miljöer som hanteras av oss.

Vårt lager (våra målgrupper) är unikt/unika. Eftersom vår sajt har så specifikt innehåll leder det till en specifik målgrupp vilket gör att det är en av de säkraste
miljöerna för varumärken att synas i. 

Vi tror att det finns två nyckelelement för att ge varumärken en miljö som de kan lita på – varumärkessäkerhet och användarnöjdhet.

Vår inställning till varumärkessäkerhet 

Då vi styr allt innehåll på våra sajter har vi full kontroll över den miljö som våra annonsörer exponeras i. 

Detta innebär att vi har infört strikta åtgärder för att säkerställa att varumärken inte kommer att visas bredvid vuxen-innehåll, innehåll som innehåller skadlig kod eller adware, innehåll med någon form av hat eller rasism, terrorinnehåll, innehåll om illegala droger eller levererar bedrägliga klick.

Hur säkerställer vi varumärkessäkerhet? 

In-app är bland de säkraste miljöerna för varumärken att marknadsföras i. Det är fritt från oförutsägbart användargenererat innehåll, är skalbart, är interaktivt och genererar betydande uppehållstid.

Annonsering i appar skiljer sig dock mycket från webbannonsering, och som sådan kräver vi olika sätt att säkerställa att alla våra annonseringsplaceringar är varumärkessäkra.

Dessa är de metoder vi använder för att säkerställa att:

• Alla appar som tillhandahåller vårt lager har redan kontrollerats av Apple (App Store). Vi finns inte i några appar som är tillgängliga någon annanstans, GI-certifiering.

• Den andra delen av att skapa en miljö där annonsörer kan ha förtroende för att deras varumärke inte kommer att ses negativt är att se till att annonsupplevelsen i sig är positiv och inte irriterar användarna.

• Vår strategi är att integrera sömlöst på våra plattformar och appar där våra annons-placeringar finns. Alla våra annonser är display eller native från professionella företag som syftar till användarnas yrkesroll. Användarna väljer om de vill eller inte initierar en interaktion.

Vi följer IAB:s riktlinjer för digital annonsering samt branschregler för Sveriges Tidskrifter.

Läs pdf här.